Timing in Grepolis

Dodgen
Wanneer je word aangevallen, kun je ook "dodgen"

Dodgen werkt als volgt.
Als er een aanval binnenkomt kijk je hoe laat deze aankomt, die aanval kun je dus "Dodgen", je stuurt al je troepen zo'n 10 tot 30 seconde weg voor de aanval en je maakt al je grondstoffen op of zet ze op de markt, dit zodat de 'aanvaller' geen grondstoffen van je steelt, verder zet je nog militie aan voor de gratis gp, maar pas wel op, als je het nieuwe overname-systeem gebruikt dan kan het gebeuren dat er een opstand in je stad komt lopen, zorg er dan voor dat er genoeg biremen/landtroepen komen te staan.

Voorbeeld van dodgen:
Er komt een aanval om 10:00:00 aan.
Ik dump al mijn grondstoffen in boerendorpen, zet militie aan en stuur mijn troepen om 09:59:40 weg.
De aanval komt om 10:00:00 aan, ik haal mijn troepen weer terug door op 'annuleren' te klikken, de aanval van de vijand vernietigde al uw militie, maar de militie is gratis en jouw militie vernietigd (bijvoorbeeld) 20 slingeraars, dit is 20 gratis gp en je verliest er niks mee.
Let op: Dodge nooit een kolo!


Backsnipen
Deze tactiek is voor het stoppen van een kolo op het oude systeem, vooral voor vs of att steden, en het is  de bedoeling dat je met je eigen aanvalstroepen uit een belegerde stad je eigen stad aanvalt, op deze manier word je stad beschermen tegen een kolo een stuk makkelijker.. Ik zal het in stappen proberen uit te leggen. Timing is hierbij natuurlijk uiterst belangrijk.

Je ziet een aanval op een van je steden, en je denkt dat het een kolo is.
Stappen:
Stap 1: Stuur je aanvalstroepen naar een andere stad (Het maakt niet uit of het ondersteunen of aanvallen is)
Stap 2: Annuleer de aanval of verdediging op een punt dat ze net na de kolo-aankomst terug in jou stad zullen aankomen. als de kolo van de vijand in jou stad ligt, dan zullen jou terugkerende troepen jouw stad, die bezet is door de vijand, aanvallen, hierdoor heb jij een kans de kolo kapot te maken, dit kan door alle landeenheden of schepen te verslaan.

Een voorbeeld:

Als een vijandige kolo bijvoorbeeld om 21:00:00 aankomt, stuur jij je aanvalstroepen 20:59:00 weg (1 minuut voor kolo, en annuleer je de aanval van jou aanvalstroepen als ze 31 seconden onderweg zijn, als het 20:59:31 is, dan komen ze, omdat ze over de terug tocht even lang doen om 21:00:02 aan, als de vijandige kolo in jouw stad ligt.


Belang van timen:
Hier wat voorbeelden:

-Voorbeeld 1: Stel nou persoon A die is op school van 8:00 tot 15:00 en persoon B valt in die tijd aan,  persoon A heeft dan niet door dat hij/zei word aangevallen en kan dus geen militie en dergelijke aan zetten.

-Voorbeeld 2: Persoon B wilt Persoon A veroveren, Persoon B heeft meerdere steden, Persoon B valt eerst met zijn andere steden aan zodat de kolo niet word vernietigd, als hij dat niet had gedaan werd zijn kolo misschien wel vernietigd omdat alleen de troepen die mee gingen met de kolo niet genoeg waren geweest.

- Voorbeeld 3: Persoon A wilt persoon B veroveren, persoon B vraagt ondersteuning aan zijn alliantie, zijn alliantie stuurt de ondersteuning rakelings weg, persoon A die heeft meerdere steden en stuurt de hele tijd haven- en land clears, de ondersteuning word de hele tijd vernietigd, maar als de alliantie van persoon B de ondersteuning vlak voor het kolonisatieschip liet aankomen dan was het kolonisatieschip waarschijnlijk vernietigd.

Zoals je ziet is timing heel handig, vooral als je actieve/ervaren spelers aanvalt.

- Meer informatie volgt nog.

  • Timen in Grepolis.
  • Backsnipen Grepolis.
  • Dodgen in Grepolis.